Hogyan javíts étkezéseddel pms tüneteiden?

2021.08.25

 A PMS (premenstruációs szindróma) oka lehet a hormonok nem megfelelő aránya szervezetedben: túl magas ösztrogén a progeszteronhoz viszonyítva. A túlzott ösztrogén pedig gyulladást okoz a szervezetben, ami hosszú távon a pms mellett még más problémákat, betegségeket is hozhat magával.

Mit kell tenned, hogy ne alakuljon ki gyulladás?

  • Csökkentsd ezen termékek fogyasztását: cukor, fehérliszt, fehér rizs, tartósítószerek, adalékanyagok, szója, mesterséges édesítőszerek, margarin, étolaj, tejtermékek
  • Ne fogyassz napi 1 kávénál többet, vagy iktasd ki teljesen (fokozza a tüneteket)
  • Igyál elegendő folyadékot és növeld a rostbevitelt (ZinoBiotic+)
  • Legalább heti háromszor végezz testmozgást (minimum 20 perc)
  • Étkezz bőségesen zöldségfélékből, használj gyógynövényeket (ligetszépe, barátcserje)
  • Megfelelő vitaminokkal töltsd fel szervezetedet. Különösen fontos a magnézium, B6 és C-vitamin.
  • Iktass be időnként méregtelenítést, hogy a káros anyagokat eltávolítsd a testedből.
  • Növeld az omega 3 bevitelt.(BalanceOil+)
  • Töltődj, relaxálj, jógázz és kerüld a stresszt.
  • Természetes kozmetikumokat és háztartási tisztítószereket használj.

Lehet elsőre nem megy minden, de ha a felsoroltak közül minden hónapban egy rossz szokást kiiktatsz és beépítesz helyette egy jót, már javulást kell tapasztalnod. Figyelj tudatosan magadra, érzeteidre(akár le is írhatod őket) és tűz ki apró célokat, melyek egy idő után rutinoddá válnak.