Bhujangasana - Kobratartás

2021.07.19

A kobra póz kiváló gyakorlat tartásjavításhoz és a sok ülés miatti nyak- és derékfájás megszüntetéséhez.

Azonban nagyon fontos a helyes kivitelezés.

Helyezkedj hason fekvésben. Lábak zárva, homlok a talajon, a két tenyér pedig a vállak mögött a talajon támaszkodik. Belégzés közben emeljük a törzset, közben feszes a combizom, nyitjuk a mellkas és nyújtjuk a nyakat, figyelve arra, hogy ne keletkezzen feszültség benne. 2-3 lélegzetvételnyi ideig megtartjuk a pózt, majd kilégzés közben a homlok ismét a talajra ér.

Jótékony hatásai:

  • Korrigálja a görbe testtartást
  • Serkenti a pajzsmirigy működését
  • Nyújtja a váll, mellkas és has izmait
  • Serkenti a vesék működését
  • Stimulálja a hasüregi szerveket, javítja az emésztést
  • Feszültségoldó, ébresztő hatású póz

Pajzsmirigy túlműködés, terhesség és komolyabb gerincproblémák esetén nem ajánlott. Ne felejts el előtte pár belemelegítő gyakorlatot végezni.